2 veckor sen

Heejj. Nu är det 2 veckor sedan jag bloggade. Jag ber om ursäkt för det men jag har inte haft någon tid eller lust.
Ungefär några dagar efter jag bloggade senast började arbetet. Vi (jag och min familj) har hjälpt till att bygga upp ett 10 tal olika hus, det var jobbigt, men det känns faktiskt väldigt bra. Vi kunde valt att åka därifrån till en annan strand och i princip bara glömma allt, men det kändes ju inte bra överhuvudtaget. 
Ja menar, vi hade ju pratat med några av dem som bodde där, och det var självklart för oss att hjälpa dem att bygga upp husen, vi ville stödja familjerna. 
Jag har ju iallafall blivit brun av allt arbete i solen .. Skämt osido. Har ju faktiskt inte hunnit sola överhuvudtaget, det känns egentligen lite sådär. Men jag har ju faktiskt blivit brun.
Det kom några män hit i kostymer idag, dem kunde prata engelska. Dem berättade att det skulle skickas hit hjälp imorogn, vi har faktiskt börjat få lite av en vattenbrist. Det skrämmer mig, men samtidigt så är det värsta över, tsunamin är över och det som händer nu har blivit en vardag efter så lång tid med arbete. Nu låter det ju säkert som om jag arbetar lite som en slav. Alltså det gör jag absolut inte, jag har hjälp till med att måla hus, och arbetat med små saker såsom möbler. 
Det har ju inte varit tvång, vi har också ätit på resturang. Eller tja, dem små bitar som fanns kvar av dem lokala resturagerna. 
 
Jag skulle faktiskt våga säga att jag är hemma om ca 2 veckor igen, Männen som kom hit sa att dem redan börjat skickat arbetare som redan håller på att bygga upp flygplatsen, den blev egentligen inte så förstörd.
Nu ska jag hjälpa till att designa lite möbler till husen, eller måla dem iallafall ;) 
Vi ses så snart jag har tid :* (Tror mitt internet börjar ta slut)
Satt och googlade på lite tsunami bilder (vet INTE varför), herregud vilken tur jag egentligen hade. Så här såg dte inte ut för oss överhuvudtaget.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback