Tsunami

 Heej, antagligen har ni läst rubriken.
Och ja, det kom en tsunami här. VI hade kommit tillbaks från utflykten, och vi var nere vid havet och badade, åt glass och solade. Allt var ungefär perfekt.
Alltså, jag vet inte hur långt jag hinner skriva, för vårt internät kan försvinna när som helst.
Helt plötsligt började det tjuta, men vi visste inte ifrån vart.
Arbetare på hotellet sprang ner och varnade oss för en tsunami. Det var påväg hit. 
Jag fick panik, jag tror jag hamnade i någogn slags chock av rädsla. Jag kommer liksom inte ihåg så jätte mycket, men vi hamnade uppe på ett berg tillsammans med resten av invånarna vid hotellet och dem som bodde runt om.
Vi fick sitta där uppe i kanske 1-2 timmar, sedan såg vi den väldiga vågen dra in över hotellen, husen och stranden.
Alltså människor skrek, och flera försvann med vattnet.
Det var så sjukt läskigt, och jag valda att helt enkelt stänga av allt, kolla bort och försöka ignorera allt som hände.
Alltså efter vad som kändes som föralltid, så var det över. Har aldrig sätt något liknande i verkligenheten, det var hemskt. 
Jag vet inte vad som händer nu, våra pengar, kläder. Allt försvann med havet, min dator också. Alltså vi flyttades till ett annat hotell, men jag har fortfarande uppkloppling på min mobil som jag hade med mig som tur va.
Men allt omkring oss är förstört, byggander är borta. Folks hem :(
Extremt många människor dog, och jag vet att jag borde känna mig otroligt lyckling att alla i min familj överlevde, men jag blir ständigt påmind om alla familjer runt omkrig oss, utan hem och med sakande familjemedlemmar.
Idag påväg till vårt hotell träffade vi 3 små barn, skulle satsa på att dem var runt 10 till 11 år.
Deras familjer hade dött, dom var ensamma. Jag började faktiskt gråta, fast jag visste att det inte var rätt sak att göra. Inte ens dem grät ju, sp jag borde ju också vart starkt nog.
Jag vet faktiskt inte hur vi ska ta oss hem, jag menar den lokala flygplatsen här blev förstörd.
Men aja, nu måste jag sluta skriva.
Här får ni en bild på mig, Hanna och Sofia i skolan innan vi åkte <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback